Heb je een klacht? Blijf er niet mee rond lopen.

Hoe gaan we in onze praktijk om met klachten? Wat kun je doen als je ergens niet tevreden over bent? Lees verder als je meer wilt weten over onze klachtenregeling.

1) Vertel ons wat je dwarszit

Het is belangrijk dat jij je goed voelt bij je verloskundige. Want zwanger zijn is al spannend genoeg. Daarom doen we er alles aan om jou en je kindje goed te begeleiden. Zit je met vragen? Met twijfels? Ben je ergens ontevreden over? We zouden het fijn vinden als je het ons vertelt.  Dan praten we er samen over en proberen we er snel iets aan te doen. Misschien kunnen we een misverstand uit de weg ruimen. Of je geruststellen. Of op een manier gaan werken waar jij je prettiger bij voelt.

2) Schakel een klachtenfunctionaris in

Wil je meer weten over je rechten of wil je advies? Of wil je je klacht eerst met iemand anders bespreken? Of vind je het prettig als iemand je helpt bij het indienen van een klacht?

Neem dan contact op met de klachtenfunctionaris

Nova is aangesloten bij het Centraal Bureau  Klachtenmanagement in de zorg.  De klachtenfunctionarissen zijn onpartijdig. Ze bespreken met je waarover je ontevreden bent en wat je zou willen bereiken met je klacht. Zij adviseren wat je kunt doen. Ze helpen ook om het gesprek met ons aan te gaan als je dat moeilijk vindt. Of om een brief te schijven over de klacht. De klachtenfunctionaris kan je en ons helpen om samen een oplossing te zoeken. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. Je kunt de klachtenfunctionaris bereiken via de website cbkz.nl of via telefoonnummer: 0183-682829